Nieuwe cardioprogramma’s, houdingsprogramma’s en algemeen stretchingprogramma

Nieuwe cardioprogramma’s, houdingsprogramma’s en algemeen stretchingprogramma

Om de fysieke conditie en fitheid te onderhouden plaatsten we reeds cardioprogramma’s, houdingsprogramma's, een stretchingprogramma en een rekkerprogramma online (zie nieuwsitem 17/03/2020).

Vandaag vullen we deze aan met de nieuwe cardioprogramma’s, de nieuwe houdingsprogramma’s en een nieuw algemeen stretchingprogramma. Een combinatie van de verschillende programma’s zal tot het beste resultaat leiden. Onder een volledig overzicht van de programma’s tot begin mei.

Cardioprogramma’s om de conditie te onderhouden: lager onderwijs (10-12j), 1e-3e jaar (13-15 jaar), 4e-6e jaar (16-18 jaar).

Houdingsprogramma’s om de stabiliteit te onderhouden: lager onderwijs (10-12j), 1e-3e jaar (13-15 jaar), 4e-6e jaar (16-18 jaar).

Stretchingprogramma om de mobiliteit te onderhouden: alle leeftijden.

Rekkerprogramma in het kader van blessurepreventie: alle leeftijden.

Via de “workoutcode” op de Skill-Up programma’s krijgen jullie toegang tot de bijhorende video’s van de oefeningen.
Voor de verschillende Skill-Up programma’s geldt als richtlijn een frequentie van 3 keer/week, afhankelijk van de beschikbare ruimte/tijd.

Sporten is gezond en we raden aan om in beweging te blijven, wel roepen we nogmaals op om hierbij de hygiënische maatregelen van de gezondheidsautoriteiten strikt te volgen.