Corona/COVID-19 virus, Overzicht fysieke programma’s

Corona/COVID-19 virus, Overzicht fysieke programma’s

Om de fysieke conditie en fitheid te onderhouden plaatsten we gisteren reeds cardioprogramma’s en een stretchingprogramma online. Vandaag vullen we deze aan met houdingsprogramma’s en een rekkerprogramma. Een combinatie van de verschillende programma’s zal tot het beste resultaat leiden. Onder een volledig overzicht van de programma’s t.e.m. 05/04/2020:

Cardioprogramma’s om de conditie te onderhouden: lager onderwijs (10-12j), 1e-3e jaar (13-15 jaar), 4e-6e jaar (16-18 jaar).
Het is mogelijk om de cardioprogramma’s op andere dagen af te werken of om ze onderling te wisselen.

Houdingsprogramma’s om de stabiliteit te onderhouden: lager onderwijs (10-12j), 1e-3e jaar (13-15 jaar), 4e-6e jaar (16-18 jaar).

Stretchingprogramma om de mobiliteit te onderhouden: alle leeftijden.

Rekkerprogramma in het kader van blessurepreventie: alle leeftijden.

Via de “workoutcode” op de Skill-Up programma’s krijgen jullie toegang tot de bijhorende video’s van de oefeningen.
Voor de verschillende Skill-Up programma’s geldt als richtlijn een frequentie van 3 keer/week, afhankelijk van de beschikbare ruimte/tijd.

Sporten is gezond en we raden aan om in beweging te blijven, wel roepen we nogmaals op om hierbij de hygiënische maatregelen van de gezondheidsautoriteiten strikt te volgen.